Představujeme firmu: 2N Telekomunikace
Společnost 2N Telekomunikace a.s. je přední evropská firma, která vytváří originální produkty a řešení vycházející z nejnovějších IP technologií a udává tak trendy v oblasti komunikace a bezpečnosti. Je celosvětovou jedničkou na trhu v oblasti IP interkomů. Sídlí v pražských Modřanech v moderní příjemné budově s dobrou dopravní dostupností.
Firma 2N Telekomunikace a.s. je součástí nadnárodní švédské korporace. Kolik má zaměstnanců po celém světě a kolik v České republice?
V Praze máme zhruba 240 zaměstnanců a celkově včetně zahraničních kolegů je nás 250.
Jaká je vaše firemní kultura?
Máme velice otevřenou a přátelskou firemní kulturu. Záleží nám na tom, aby se tady lidé cítili dobře, aby je práce bavila. Vzájemně se respektujeme a spolupracujeme. Oceňujeme nápady a vnitřní motivaci, výměnou za to nabízíme našim zaměstnancům důvěru a možnost rozhodovat. Důležitou součástí firemní kultury je pro nás rovnováha pracovního a osobního života.
Poskytujete flexibilní úvazky? Pokud ano, tak jaké s nimi máte zkušenosti?
Rádi našim zaměstnancům poskytneme flexibilní úvazek, pokud to povaha práce dovolí. Vstříc vycházíme nejen kolegyním maminkám, ale i ostatním zaměstnancům. Nejvíc se to ale pořád týká rodičů. Zkušenosti máme pozitivní.
Rodiče malých dětí mají možnost brát své děti do práce, kde mají dětský koutek s hlídáním. Co vás vedlo k rozhodnutí tento benefit poskytovat?
Možnost hlídání dětí v dětském koutku jsme zavedli už skoro před 10ti lety. Je to jeden z benefitů, který podporuje work-life balance. Mnoho našich maminek se tak mohlo vrátit dříve do práce. Máme asi 80 % mužů a toto je forma, jak umožnit partnerce, aby si něco zařídila, došla k lékaři, odpočinula si.
V současné době je nedostatek kvalifikovaných pracovníků na trhu práce. Jak to u vás vnímáte?
Na trhu práce je vysoká nabídka, kvalifikovaní pracovníci jsou, ale mohou si vybírat. Ti nejlepší práci mají a většinou nemají důvod ji měnit. Firmy tedy „bojují“ o kvalifikované pracovníky mezi sebou. Ukazuje se, že konkurenceschopná firma na trhu práce musí mít dobrou firemní kulturu, pověst a benefity šité na míru. Neustále se snažíme rozšiřovat povědomí o značce, využívat k tomu chytře sociální sítě a vymýšlet nové kampaně.
Děkuji za odpovědi a přeji hodně úspěchů
Hana Krejčí