Příběh TCC online – od nápadu k nové firmě
Jednatelka společnosti T&CC a zakladatelka TCC online Bára Daňková se námi podělila o svůj příběh, kdy se krátce po narození prvního dítěte pustila do budování nové firmy, a to bez počátečního kapitálu, jen s partou nadšenců. Po dvou letech práce po večerech se jim podařilo vybudovat úspěšnou společnost s korporátními klienty a zahraničními ambicemi.
Nápad na nástroje pro personalisty
Asi po roce na mateřské jsem měla několik nápadů na projekty, kterými jsem se již zabývala dříve, ale neměla jsem dost času a prostoru se jim kvůli práci věnovat. Konkrétně se jednalo o záměr vytvořit originální diagnostické nástroje (dotazníky, testy, aj.), které by byly dostupné on-line, personalisté by je mohli snadno a rychle použít a měli výsledky bezprostředně po vyplnění.
Samo o sobě to nebylo nic originálního, měli jsme k dispozici testy zahraniční, ale ty byly obvykle velmi drahé a nepružné, nebylo možné provádět jakékoliv změny, úpravy ani rozšíření.
Rozjížděli jsme se téměř bez kapitálu
Pro realizaci mého nápadu bylo potřeba vytvořit on-line systém, což se však neobešlo bez peněz. Ty jsem ale neměla ani já ani firma, kde jsem před mateřskou pracovala. Proto jsem vymyslela koncept spočívající v tom, že IT nadšenci do projektu vloží na počátku svou práci v roli spoluvlastníků, mateřská firma dodá dobré jméno, klienty k oslovení a já si vezmu po večerech na starosti vývoj produktů po stránce psychologie a personalistiky.
To se povedlo, a vzniklo TCC online. Ještě před faktickým vznikem firmy a zápisem do obchodního rejstříku jsem zjistila, že jsem podruhé těhotná. Ale couvnout už jsem nechtěla a firma první dva roky (2011 – 2013) fungovala opravdu dost virtuálně. Každý jsme pracovali online po nocích a ve volných chvilkách ze svých domovů, bez nároku na honorář s vidinou, že to jednou bude fungovat a uživí nás to. Výhodou bylo, že kdyby se to nepodařilo, tak by nikdo z nás kromě svého času nic neztratil. Neměli jsme žádné úvěry, žádné vstupní náklady.
Konec dobrý, všechno dobré
Dnes už sídlíme v kanceláři, máme vývojáře na full-time, vše se postupně “znormálňuje”. Vloni jsme se dostali do finále soutěže Firma roku v Praze, našimi klienty jsou velké korporace, postupně pronikáme i do zahraničí.
Takže můj recept = vyčistit si hlavu s dětmi + zblbnout různé lidi, aby do nového nápadu investovali čas a energii jen proto, že spolu s vámi uvěří, že to prostě časem bude fungovat + opravdu do toho dát svou práci a čas, protože vás to baví a ne kvůli penězům = úspěšná nová firma :o))
Chcete si na vlastní kůži vyzkoušet, jak takové testování vypadá? Když vyplníte krátký dotazník, dozvíte se něco více o svém pracovním já.