Firemní dětský koutek vs. dětská skupina: Rozhodující faktory pro vaši firmu
Jedna paní povídala, že by mohl být ve firmě dětský koutek. Druhá paní povídala, že by mohla být dětská skupina. A třetí paní povídala, jaký je v tom tedy rozdíl?
Často se nás ptáte na praktické věci kolem dětských koutků. Sepsali jsme odpovědi na čtyři nejčastější otázky.
#1 FUNGUJE FIREMNÍ DĚTSKÝ KOUTEK KAŽDÝ DEN?
Firmy mají nejčastěji zájem o provoz pevného dětského koutku na 3 dny v týdnu. Pokud s touto službou pro zaměstnance začínáte a nejste si jisti reálným zájmem, můžete začít na 1-2 dnech. Díky tomu se vám zájemci lépe koncentrují do těchto termínů. Po zkušební době a naplnění kapacity můžete počet dnů postupně prodlužovat, klidně až do celého týdne.
Počítejte také s tím, že proces naplnění kapacity a návyku rodičů na službu je různý. Obvykle to trvá 6 až 12 měsíců.
#2 JAKÁ JE KAPACITA FIREMNÍHO DĚTSKÉHO KOUTKU?
Kolik dětí se “vejde” do dětského koutku? A co na firemní příměstský tábor? Tato kapacita se odvíjí od velikosti prostor a věku dětí. U naší služby hlídání dětí s nepravidelnou docházkou není stanoveno žádné pravidlo, ale pro zajištění komfortu vycházíme z doporučení 4 m² na dítě. Pokud tedy budete chtít dětský koutek s kapacitou maximálně 10 dětí (docházejících ve stejnou dobu), potřebujete prostor o velikosti 40 m². To samé platí pro realizaci příměstských táborů ve firmě. Tyto výměry jsou standardní pro péči o děti starší 3 let, o které pečují 2 lektorky.
Ve firmách je často zájem o hlídání mladších dětí – když se totiž rodiče vracejí do práce na částečný úvazek, mají obvykle děti ve věku 1-2 let. Pro tyto děti nabízíme ve firmách individuální hlídání, kdy se 1 lektorka věnuje 1 dítěti.
#3 JAK FIRMĚ PROSPÍVÁ DĚTSKÝ KOUTEK S HLÍDÁNÍM?
Zaměstnavatelé se rozhodují o investici do této služby nejčastěji v případě, když řeší návrat rodičů, zejména maminek po rodičovské, zpět do zaměstnání. Firma tak podporuje slaďování rodinného a pracovního života a vždy se jim to vyplatí. Nejčastějším typem podpory bývá možnost pracovat na home office. Na to se pak dobře navazuje s využíváním firemního dětského koutku přímo v prostorách firmy. Co to firmě přináší?
Každý kvalifikovaný zaměstnanec, který se vrátí do zaměstnání dříve, znamená pro zaměstnavatele obrovskou úsporu nákladů.
Firma poskytuje benefit, kterým se odlišuje v konkurenci ostatních zaměstnavatelů, a může tak lépe zaujmout nové pracovníky.
Hlídání dětí ve firmě vytváří pozitivní klima na pracovišti a podporuje obraz společensky odpovědného zaměstnavatele.
#4 JAK PROBÍHÁ ADAPTACE DĚTÍ V DĚTSKÉM (FIREMNÍM) KOUTKU?
Z naší mnohaleté praxe i osobních zkušeností maminek v našem týmu přistupujeme k adaptaci dětí jako ke klíčovému kroku pro spokojenost na všech stranách – na straně dítěte, rodiče a tím pádem i zaměstnavatele našeho klienta.
Pro adaptaci dáváme dostatek času, který je individuální, jsme trpěliví a směrem k rodičům komunikujeme:
”Pokud se obáváte, zda vaše dítě zvládne pobyt v koutku samotné, přijděte na krátkou dobu i opakovaně. Přiveďte jej k nám třeba jen na hodinu a pokud bude zvládat pobyt dobře, domluvíme se na prodloužení. Každý zvládá nové prostředí jinak, takže někdo se adaptuje rychleji a někdo potřebuje více času. Jsme tu pro vás, abychom vám pomohli.” vysvětluje koordinátorka dětských koutků Baby Office Dita Lodinová.
Na konci adaptace pak často děti rodiče i překvapí, jak pobyt v koutku dobře zvládají. Těm pak odpadnou obavy a lépe se soustředí na svoji práci.
Pokud stále váháte, který druh hlídání by pro vaši firmu byl ten nejlepší, po přečtení e-booku už vám bude vše jasné.
E-book zdarma: Jak zajistit hlídání dětí ve firmě – Baby Office
Chcete toho o firemním dětském koutku zjistit víc? Nebo přemýšlíte nad příměstským táborem? Ozvěte se naší Pavlíně – ráda se s vámi domluví na nezávazné konzultaci.
Pavlína Bandrowská – poptávky, mob. 608 192 539, mail