Flexi úvazky, podpora home office a dětský koutek. V innogy myslí na své zaměstnance.
S firmou innogy jsem poprvé přišla do styku před několika lety, kdy jsem od ní začala odebírat plyn a elektřinu pro svou domácnost.
Skupina innogy se zabývá skladováním a distribucí plynu a prodejem elektřiny a dalších komodit. Funguje i na poli e-mobility, provozuje dobíjecí stanice pro auta a podporuje zelenou cestu. innogy se prezentuje jako zaměstnavatel vstřícný k potřebám svých zaměstnanců. Zajímaly mě další detaily zaměstnaneckých benefitů pro rodiče, o kterých jsem si povídala s Nicole Krejčíkovou z oddělení vzdělávání, rozvoje a diverzity.
Nicole, co je náplní práce Vašeho oddělení?
V našem týmu se zabýváme především rozvojem zaměstnanců a manažerů, ale také diverzitou. V rámci diverzitních projektů podporujeme různé skupiny zaměstnanců tak, aby pro ně pracovní prostředí bylo příjemné, otevřené a respektující. Snažíme se dojít k rovnému zastoupení žen a mužů v manažerských pozicích. Dále podporujeme hendikepované zaměstnance a naše hendikepované klienty. Jsme hrdí na naše „Přátelská místa“, což je naše pobočková síť, která dokáže obsloužit klienta s jakýmkoliv typem hendikepu.
Jak funguje projekt innogystyl, který jste zavedli?
#innogystyl je o celkové životní rovnováze, do které patří samozřejmě i práce. Ale nejen ta. Hlavním pilířem tohoto projektu je proto flexibilita. Již před několika lety jsme zavedli pružnou pracovní dobu a home office. Snažíme se maximálně vycházet vstříc našim zaměstnancům; provádíme proto různé průzkumy spokojenosti. Z diverzitního průzkumu spokojenosti v roce 2016 jsme mimo jiné zjistili, že zaměstnanci by uvítali možnost vzít dítě občas s sebou do práce. A to jsme jim umožnili. Aktuálně finišujeme výsledky dalšího dotazníku, který proběhl na konci minulého roku. Prvotní výsledky ukazují, že hlídání dětí, flexibilita práce a také problémy tzv. Sendvičové generace, tedy generace, kdy lidé stále ještě pečují o své děti a zároveň o stárnoucí rodiče, jsou témata, která naši zaměstnanci nejčastěji řeší. V návaznosti na výsledky dotazníku připravujeme workshopy, sdílecí skupiny a podobné akce.
Jaké benefity nabízíte pro rodiče s malými dětmi?
Rodičům do tří let věku dítěte nabízíme navíc dva dny osobního volna, které mohou využít podle potřeby. Standardně jsou to tři dny, rodiče mají pět dnů.
Máme kancelář s dětským koutkem. Nezajišťujeme hlídání dětí, nicméně koutek je velmi dobře vybaven, jak pro rodiče, tak pro děti, takže se snadno zabaví samy. Koutek má největší využití tehdy, když rodičům nevyjde hlídání nebo není možný home office.
Jaká je kapacita koutku?
K dispozici jsou až 3 standardně vybavená pracovní místa a kapacita herny je 5-6 dětí. O prázdninách bývá zájem větší. Loni jsme měli možnost zaměstnancům v Praze a Ostravě poskytnout o prázdninách program pro děti ve spolupráci s Baby Office. Musím říct, že tento program měl obrovský úspěch, děti i rodiče byli velmi spokojení. Tento rok bychom rádi podobnou akci opakovali.
-
-
Kancelář s dětským koutkem
-
-
Creative Space
-
-
Loňské Velikonoční hlídání
Máte nějaké triky, jak na flexibilitu práce? Máte nějaké směrnice pro manažery?
V rámci programu innogystyl jsme pořádali sérii workshopů na téma flexibilita. Řešili jsme, jak funguje home office, jak podpořit produktivitu práce a další. U některých pozic, vzhledem k charakteru práce, bohužel není home office možný. Ve většině našich kancelářských prostor máme open space, někde také shared desk policy, kdy zaměstnanci nemají svůj stabilní stůl. Důvodem je úspora místa, podpora home office a netradičních pracovních prostor. Díky této politice vznikl například Creative Space, ve kterém se nacházíme. Je to barevná místnost s různými kójemi, kam si člověk přinese notebook a pracuje podle potřeby. Ideální je také na týmové řešení projektů či pořádání workshopů.
Co se týče směrnic pro manažery, je velká část práce odvedena díky důvěře, kterou mezi manažery a zaměstnanci budujeme. Existují pravidla pro home office, ale v praxi je nejdůležitější skloubení pracovní náplně zaměstnance a právě důvěry. Někdo podporuje flexibilitu více, jiný méně.
Máme také zkušenosti s tím, že si zaměstnanci krátí a prodlužují úvazky podle toho, jak potřebují. Samozřejmě po domluvě a odsouhlasení nadřízeného.
Před měsícem byl Equal Pay Day, konference podporující rovnost platů a innogy byla jedním z partnerů. Jak to máte s rovným odměňováním u vás ve firmě?
Mzdy máme pro muže i ženy v zásadě stejné, které se řídí poměrně přísnými interními pravidly při jejich stanovování. Případné rozdíly jsou dané zkušenostmi, schopnostmi a dovednostmi individuálního zaměstnance. Abychom znali nejnovější trendy, podporujeme aktivity jako je Equal Pay Day.
Dáváte příležitost i maminkám, které u vás dříve nepracovaly?
Ano. Jsme otevření zkráceným úvazkům, dokonce i v Zákaznických službách, kde je to nepoměrně náročnější. Povedlo se nám to úspěšně vyzkoušet a máme potvrzeno, že to funguje. Vždy je to jen a jen o dobré vůli.
Nikdo nemá lepší time-management než maminka s malými dětmi. Kromě toho je nositelkou cenných znalostí a zkušeností. Toho jsme si u nás ve firmě dobře vědomi, a proto maminky podporujeme.
Děkuji za rozhovor
Hana Krejčí