EN
0
Menu

Inspirujte se u T-Mobile. Vědí, jak se postarat o pracující rodiče

Ve společnosti T-Mobile vědí, že vstřícnost vůči pracujícím maminkám a tatínkům se vyplácí. Mají proto hned několik zajímavých a inspirativních projektů v této oblasti. Požádali jsme zástupce firmy, aby nám představili čtyři oblasti originálních benefitů pro pracující rodiče. Vyzpovídali jsme Evu Fantovou (Head of Purchasing, Logistics, Facility and Fleet) a Lukáše Ondřeje (Head of People Experience and Talent Management).  

  1. Parents Hub

Parents Hub je docela unikát, který propojuje maminky a tatínky na rodičovské dovolené s nabídkou projektů v T-Mobile a Slovak Telekom ideálně na 1 rok. Neplatí, že musí být ve stejném týmu, naopak chceme, aby se rodiče rozhlédli i mimo, naučili se něco nového a tím roste jejich „hodnota“ v Téčku nebo pak na pracovním trhu.

Parents Hub je součást našeho celkového konceptu péče o zaměstnance na mateřské a rodičovské dovolené. Hlavním cílem je, aby se rodiče stále cítili součástí firmy, měli přístup k informacím, mohli se rozvíjet i pracovat, pokud budou chtít.

Parents Hub, alias rodičovský pool, je tu pro rodiče, kteří mají zájem pracovat. Jedná se o pozice na částečný úvazek (DPČ), které umožňují rodičům zapojit se do projektů či týmů a prací rozvíjet své profesní dovednosti. Zároveň si ještě před návratem vyzkouší skloubení rodičovských a pracovních povinností. Hledání vhodné práce funguje obousměrně. Rodiče se hlásí do poolu tím, že vyplní elektronickou přihlášku a z firmy chodí nabídka projektů. Naši recruiteři pak hledají shodu a baví se s konkrétním rodičem o možnostech spolupráce.

Vše dobře funguje i díky možnosti vybavit rodiče firemním notebookem, aby mohli pracovat z domova. Dále časová flexibilita nabízených pozic (je to jedna z podmínek pro zařazení) a velkým dílem přispívá i rozvinutá digitalizace a využívání M365 nástrojů. Rodiče si celkově pochvalují výborné mezilidské vztahy a přátelskou firemní kulturu.

Hub má centrálně nastavená pravidla i financování, což zaručuje férový a jednotný přístup ke všem zapojeným rodičům.

  1. „Federální“ Newsletter pro rodiče: Udržování kontaktu a informovanosti během mateřské a rodičovské dovolené

V naší společnosti si uvědomujeme, že období mateřské a rodičovské dovolené je výjimečné, ale představuje také výzvu, jak zůstat v kontaktu s pracovním prostředím. Na základě zpětné vazby od rodičů jsme zjistili jejich zájem o pravidelné informace o dění ve firmě i během mateřské/rodičovské dovolené. Výsledkem je dvouměsíční newsletter pro rodiče na mateřské nebo rodičovské dovolené, který již více než rok pravidelně zasíláme.

Co je cílem newsletteru?

Hlavním cílem je informovat rodiče o novinkách a událostech ve firmě, aby se po návratu necítili odtrženi od týmu nebo neinformováni o změnách, které nastaly. Chceme, aby jejich návrat byl co nejplynulejší a aby měli pocit kontinuity, nikoliv toho, že vstupují do zcela jiného prostředí.

Obsah newsletteru

Newsletter obsahuje řadu informací, které odrážejí aktuální dění ve společnosti. Rodiče se mohou těšit na:

  • Novinky ve společnosti: změny ve vedení, nové projekty, inovace produktů a marketingové kampaně.
  • Možnosti vzdělávání: nabídka kurzů a školení, které mohou během MD/RD využít k udržení nebo rozšíření svých profesních dovedností.
  • Firemní aktivity: informace o akcích nebo společenských událostech.
  • Inspirace a tipy: doporučení zajímavých podcastů vybraných speciálně pro rodiče.
  • Možnosti zapojení: řada pozic na výše zmíněném Rodičovském centru, které je určeno pro rodiče na MD/RD, spolu s možností snadné registrace.

Pozitivní zpětná vazba od rodičů

Rodiče na mateřské nebo rodičovské dovolené tento způsob komunikace oceňují. Vyzdvihují, že newsletter jim umožňuje zůstat v kontaktu s firmou a mít přehled o tom, co se děje. Cítí se tak součástí společnosti i během své nepřítomnosti, což pozitivně přispívá k jejich motivaci a pohodě po návratu do práce. Newsletter pro rodiče není jen informačním kanálem – je to způsob, jak může firma zůstat ve spojení s lidmi v důležité fázi jejich života a zároveň jim usnadnit hladký návrat do pracovního prostředí.

  1. Propracovaný systém flexibilních forem práce
  • Funkční Home Office nabízíme tam, kde je to možné – tedy u velké části pozic v Téčku. Něco, co můžeme považovat za samozřejmost, ale samozřejmostí to v mnoha firmách není.
  • Remote work, podobný “O.”. Z oblíbené kavárny nebo coworku lze práci zvládnout stejně kvalitně jako z kanceláře nebo domova.
  • Parents Hub – nabídka flexi úvazků na projektech maminkám a tatínkům na rodičovské dovolené.
  • Ultraflexibilní pracovní doba – podobná klouzavé pracovní době s určitými specifiky.
  • 4,5 denní pracovní týden – zaměstnanci mohou zvládnout svou práci za 4,5 dne a dodrží týdenní fond pracovní Samozřejmě po dohodě s manažerem a za dodržení určitých pravidel.
  • …a nebo to “dají” za 4 dny. To je pak čtyřdenní pracovní týden. I ten má samozřejmě svá pravidla.
  1. „Klasický“ dětský koutek a také prostor, kde mohou rodiče pracovat a děti spát

V červnu 2024 jsme otevřeli hlídaní v Praze na Roztylech. Pilotně máme dva dny – a to úterý a středu. V průběhu letních prázdnin jsme kapacitu rozšířili na 3 dny (úterý, středa, čtvrtek), pokud se zájem o službu potvrdí, pilot přejde do standardního provozu v průběhu celého roku od roku 2025. Službu zajistila externí agentura, protože cílíme na to, abychom čas našich dětí naplnili rozvojovými aktivitami odpovídajícími jejich věku.

Ilustrační foto: T-Mobile

 

Chci dostávat newsletter s tipy, jak pečovat o rodiče ve firmě