Naučte se on-line marketing díky digitální garáži
V Česku nejsou digitální dovednosti u lidí na příliš dobré úrovni, pouze necelá čtvrtina Čechů má tyto dovednosti na dostačující úrovni pro rozvoj svého podnikání nebo nastartování kariéry. Proto přišel Google s řešením, které má pomoci tento fakt změnit.
Český Google představil rozsáhlý vzdělávací program pod názvem Digitální garáž v rámci dlouhodobé iniciativy „Pomáháme Česku růst“, který je zcela zdarma. Základem je on-line vzdělávací prostředí digitalnigaraz.cz.
Digitální garáž nabízí i desítky školení formou přednášek, které probíhají i v Baby Office.
Cílem iniciativy „Pomáháme Česku růst“ je pomoct Čechům uspět díky internetu a inspirovat je, jak mohou začít podnikat, rozvíjet firmu, exportovat, vyvíjet služby a vytvářet a sdílet obsa
„Prohlubovat digitální znalosti a dovednosti pokládám v této době za velmi potřebné. Věřím, že program Pomáháme Česku růst k tomu významně přispěje. Míra naší konkurenceschopnosti je přímo úměrná se zvyšováním kvality za příznivé ceny a s příchodem 4. průmyslové revoluce to obzvláště souvisí se schopností využít nové digitální technologie, které se rychle prosazují ve všech průmyslových oblastech,“ uvedl ministr průmyslu a obchodu, Jan Mládek.
Digitální dovednosti v ČR
Česko je na tom dobře, pokud jde o základní digitální dovednosti – ty si osvojily až dvě třetiny lidí. Aby ale lidé dokázali sami rozvíjet svůj byznys nebo kariéru, potřebují tzv. pokročilejší digitální dovednosti. Ty má však pouze necelá čtvrtina Čechů. Česko v této kategorii obsadilo až 21. příčku z 28 evropských zemí (Eurostat). České firmy tak mají omezenější přístup k digitálně kvalifikovaným pracovníkům.
Více než 80 % malých a středních podniků (MaSP) souhlasí, že pro firmy je v dnešní době důležité být na internetu. Přesto polovina firem (49 %) online marketingovou strategii neplánuje. Jedním z důvodů je, že pro více než dvě třetiny z nich (62 %) není lehké získat komplexní přehled o online marketingu.
Nejčastějšími bariérami rozvoje digitálních dovedností u českých MaSP jsou nedostatek času na delší školení (67 %) a nenalezení relevantních či dostupných zdrojů informací: webových stránek s uspořádanými informacemi (56 %), úspěšných případových studií o lokálních firmách (47 %) nebo vzdělávacích programů zdarma (38 %).
„Přestože podnikatelé považují internet za velmi důležitý, málo se vzdělávají v tom, jak jeho obrovských možností využít. Důvodem u malých a středních firem, a zejména živnostníků, je trvalý nedostatek času. Proto také jednoznačně preferují online formu vzdělávání, která by jednoduše, srozumitelně a v čase jim vyhovujícím otevírala nové možnosti pro růst jejich podnikání. Největší rezervy mají řemeslníci, naopak bravurně umí internetu využít mladí začínající podnikatelé,“ uvádí Karel Dobeš, místopředseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, která výzkum zrealizovala.
„Víme, že pro podnikatele a menší firmy není vůbec snadné investovat jakékoliv zdroje do rozvoje digitálních dovedností. Proto se jim snažíme jít vstříc a nabídnout řešení, které je pro ně dostupné z časového, geografického, jazykového i finančního hlediska,“ říká Taťána le Moigne, ředitelka českého Googlu. „Věřím, že i díky našemu vzdělávacímu programu se podaří dostat mnohem více pověstné české vynalézavosti i do digitálního světa, který inovacím nabízí neomezený prostor.“
„Podporou tohoto projektu pomůžeme firmám, které se chtějí prosadit v internetovém obchodě či v oblasti exportu. Firmy mají díky tomuto projektu možnost bezplatně vzdělávat své zaměstnance, a využívat tak jejich nových dovedností a poznatků, což považuji za významný přínos pro české podnikatelské prostředí,“ uvedl Vladimír Dlouhý, prezident Hospodářské komory ČR, která sdružuje více než 14 000 členů.
Online platforma Digitální garáž, s novým lokálním obsahem, nabízí bezplatné kurzy na míru pro začátečníky i pokročilejší uživatele internetových nástrojů, a to bez ohledu na profesi nebo oblast podnikání. Platforma obsahuje snadno pochopitelná edukační videa a kvízy, jejichž a úroveň náročnosti témat se přizpůsobí každému účastníkovi. Ti se mohou dozvědět více o tom, jak vytvořit webovou stránku, jak na základy digitálního marketingu přes internetový export až po využívání pokročilejších analytických nástrojů či optimalizaci webové stránky pro vyhledávače.
Kristýna Křížová, která provozuje e-shop a několik kamenných prodejen s kreativními hračkami, hrami a školními potřebami Agátin svět, říká: „Internet stál u základů mého podnikání, protože Agátin svět vznikl nejprve jako e-shop. Nicméně ukázal se nepostradatelný i pro kamenné prodejny – bez propojení s internetem by neměly šanci na úspěch.“ Podnikatelům začínajícím s internetem vzkazuje: „Nebojte se. Výhodou internetu je, že si z něj každý může vzít to, co potřebuje, a v míře, s jakou je schopen pracovat.“