První myšlenka o Baby Office pochází někdy z roku 2011. Podnikala jsem, ale zároveň jsem se chtěla dostatečně věnovat své tehdy dvouleté dceři. Dala jsem dohromady tým podobně smýšlejících žen a začaly jsme budovat místo, kde by se rodiče věnovali své práci a vzdělávání a děti by trávily čas objevováním světa a hraním. Hlavní myšlenkou bylo vytvořit komunitu, která se bude navzájem podporovat v začátcích podnikání a v návratu do zaměstnání, sdílet své radosti i strasti a společně hledat řešení problému zaměstnanosti maminek malých dětí. Více o původním záměru centra pro rodiče.
Definovali jsme naši misi, kterou se řídíme dodnes: Mít dítě neznamená být vyloučen z profesního a společenského života. Soustředili jsme se na to, abychom zjistili skutečný zájem o naše služby. Dělali jsme dotazníkové šetření i hloubkové rozhovory s potenciálními uživateli.
Když jsme vyhráli Rozjezdy pro Prahu v roce 2012, bylo to pro nás obrovské nakopnutí a potvrzení toho, že jdeme správným směrem. Všichni nám klepali na rameno a chválili nás, jaký máme skvělý záměr, jak je to dobrý nápad a že o náš projekt moc stojí jako klienti a určitě k nám budou chodit. Založili jsme projekt BABY OFFICE – PRÁCE A DĚTI POD JEDNOU STŘECHOU.
O půl roku později jsme otevřeli náš vysněný inovativní podnik coworking s miniškolkou, zasedačkou, kavárnou a masérnou. Takto to u nás vypadalo:
Ve vymazleném domečku v pražské Michli v dobré dostupnosti metrem i autem jsme natěšeně očekávali své první klienty … A oni nešli. Alespoň ne v takové míře, jakou jsme potřebovali pro pokrytí základních nákladů.
Po 3 měsících jsme nebyli ani na desetině plánovaných příjmů. V té době jsme získali dotaci z evropských strukturálních fondů. Tehdy nám to připadalo jako spása – 3,5 milionová finanční injekce vypadala velkolepě. Odvrácenou stranu této výpomoci jsme poznali až dodatečně. Obrovská byrokracie, papírování, výkazy, rozmělnění pozornosti a jiná klientela než ta, která by se vracela i do placené části. Museli jsme, jako příjemci dotace, rozdělit provoz na 2 části – „dotovaný“ a „komerční“. Přišli jsme o kavárnu, která měla být centrem setkávání a sdílení. Přijali jsme také další zaměstnance díky dotacím z úřadu práce.
Už v té době nám bylo jasné, že model, který jsme zvolili je neudržitelný. Příjmy a výdaje jsme měli sice díky dotacím z poloviny našeho domku v Michli vyrovnané. Mně se v té době narodil malý Jakoubek, naprosto neplánovaný, ale všemi vítaný mužský element v našem čistě ženském týmu.
Původní prostor, útulnou rodinnou vilku v Michli, jsme se rozhodli vyměnit za méně rodinné, zato více podnikatelské prostředí v Krči, v Business centru Zálesí naproti Thomayerově nemocnici. Začaly jsme přemýšlet, jak udržet fungování Baby Office i po skončení dotací.
Museli jsme se smířit s tím, že coworking a miniškolka jsou možná schopné pokrýt náklady, ale nepřináší zisk, který by umožnil propagaci projektu a pokryl minulé ztráty. Největší potenciál jsme našli v činnosti, kterou jsme od začátku vnímaly spíše jako okrajovou, jako prostředek zviditelnění našeho projektu, a to v mobilních dětských koutcích.
Tyto koutky jsme zajišťovali a stále zajišťujeme všude tam, kde se předpokládá účast rodičů s dětmi. Především na veletrzích, výstavách, kulturních a sportovních akcích, ale i na vzdělávacích akcích pro ženy – jako například konference Equal Pay Day, kterou pořádá Business and Professional Women.
V létě 2015 jsme se rozhodli pro zásadní krok. Rozdělili jsme organizaci projektu na tři části – „miniškolku“, kterou převzala Ivana a „vzdělávání“, které vedla Petra s Luckou jako své vlastní podnikání. My s Pavlínou jsme si nechaly „organizaci dětských mobilních koutků“, které jsme začali aktivně propagovat. Tyto 3 subjekty fungovaly pod společnou značkou BABY OFFICE.
Po odchodu Ivanky jsme se rozhodli miniškolu uzavřít a plně se věnovat rozvoji nových produktů.
A tím se staly firemní akce pro rodiny zaměstnanců. Začali jsme organizovat family days, Mikulášské a další akce pro rodiny ve firmách. Máme za sebou úspěšné realizace pro T-Mobile, SAP, Erste, Porsche, Huawei a mnoho dalších firem.
Stále oblíbenější je také hlídání dětí ve firmách o krátkých prázdninách – pololetních, jarních nebo podzimních a příměstské tábory ve firmách.
Jak se nám vedlo po 5 letech si můžete přečíst zde.
V květnu 2020 jsme oslavili 7. výročí od otevření projektu. Posunuli jsme se od coworkingového centra pro rodiče k agentuře, kde rozumíme dětem. Posunuli jsme se také lidsky a profesně. Každý neúspěch nám ukázal, že je potřeba změnit směr. Prošli jsme akcelerací v rámci programu Impact First.
Eventy v době koronaviru
Pandemie opět trochu změnila naše směrování. Děti ve firmách jsme hlídat nemohli, eventy byly zakázané, a tak jsme hledali alternativy, jak ulehčit život rodičům a zabavit děti. Vznikly tak oblíbené tematické stezky, které pomohly dostat děti ven i době lockdownu. Kromě toho jsme připravovali kreativně vzdělávací balíčky a tvořili s dětmi on-line. O našem 8. výročí si přečtěte zde.
Nové trendy a směr
9leté výročí jsme oslavili prací. Po dlouhé době jsme se opět vrhli na pořádání akcí pro děti a pro rodiny. Naši klienti do poslední chvíle nevěděli, zda se budou eventy konat, a tak bylo jaro 2022 poněkud hektické.
V roce 2023 jsme oslavili 10leté výročí fungování. Díky sílícím trendům ve společnosti, důrazu na udržitelnost a podpoře pracujících žen, se začala zvedat i poptávka po našich službách.
Získali jsme dostaci z Ministerstva kultury na vytvoření nové marketingové strategie. Díky ní jsme se více zaměřili na firmy, které chtějí podporovat svoje zaměstnance – rodiče a budují kreativní a otevřenou firemní kulturu.
Magických 11 let jsme oslavili za pochodu. Rosteme, čelíme novým výzvám a opět se posouváme dál.
Pokračování příště
Až ho zase čas napíše 🙂
Hana Müllerová, spoluzakladatelka projektu Baby Office
Baby Office podporuje pracující rodiče. Zajišťuje ve firmách:
Chci dostávat newsletter s tipy, jak pečovat o rodiče ve firmě
Nastavení soukromí
Tato prezentace používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné cookies
Nezbytně nutné cookies by měli být povoleny po celou dobu.
Pokud tuto možnost zakážete, znovu se Vám toto okno zobrazí při každé návštěvě. Dále nemůžeme zaručit že prezentace bude fungovat jak má, jelikož k správné funkcionalitě vyžaduje cookies.
Cookies třetí strany
Tato prezentace využívá Google Analytics, Facebook Pixel, GTM, které shromažďuje anonymní informace, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Pokud ponecháte tento soubor cookie povolený, pomůžete nám zlepšit naše webové stránky
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!